April challenge

tumblr_n7tahe2cPS1tfu72jo1_500tumblr_nlwh5hmAfd1txtafio1_1280

Vandaag is het 1 April en wat is nou een beter moment om te starten met een challenge dan aan het begin van een maand. Nu is het ook nog eens op 1 April, en nee deze challenge is geen grapje haha. Ik ga proberen om de aankomende maand elke dag deze oefeningen uit te voeren en hoop dat ik er zo iets fitter uit kom te zien. Op 1 Mei ga ik op vakantie naar Portugal en dan is dit voor mij natuurlijk een super goede motivatie om het vol te houden. Verder is het ook gewoon leuk en gezond voor je om meer oefeningen te doen, so why not?

10704153_10152692962441840_7168977076654561861_n

De afbeelding hierboven is het schema dat ik ga proberen te volgen, binnen 30 dagen word je getraind om best wel hoge prestaties te kunnen leveren. Ik heb deze afbeelding gewoon op internet gevonden en dacht het wel een goed idee zou zijn om dit uit te gaan proberen. De squatchallenge en plankchallenge gaan wel goed komen denk ik, maar de crunches en pushups.. dat wordt bikkelen.

tumblr_mwfcevIo261smzsmeo1_500tumblr_ngtc2agzFT1t5l2xjo1_1280

De oefeningen zijn wel uitdagend (vanaf over de helft van de maand), maar ze zijn zeker niet te zwaar. Ik denk dat het wel een haalbaar doel is, op de eerste dag hoef je bijvoorbeeld bij de  push-ups er maar 5 te doen en het wordt redelijk rustig opgebouwd, waardoor je je spieren wel goed de tijd geeft om op te kunnen bouwen. Bij de squats en crunches wordt de hoeveelheid later wel pittig, maar het is juist een leuke uitdaging om door te zetten. Als je moeite hebt met het volhouden van de challenge is het misschien een goed idee om jezelf te motiveren. Ik motiveer mezelf meestal door afbeeldingen op instagram of tumblr op te zoeken van mensen die heel fit zijn, dan wil ik dat ook heel graag en blijf ik doorgaan.

tumblr_mzx93busSg1t17vjso1_500  tumblr_n71xzwHTou1stykp6o1_500

Ik zal vandaag foto’s voor mezelf maken om te kijken of ik aan het einde van de maand ook echt een verandering zie. Ik ben erg gemotiveerd om deze challenges te gaan doen en heb zin om te kijken hoe ver ik mijn lichaam kan pushen. Eigenlijk wilde ik al meer gaan sporten in de sportschool (wat ik alsnog wil gaan doen), maar deze oefeningen die je thuis kan uitvoeren zijn natuurlijk nog handiger! Voor degene die de challenges te moeilijk of te makkelijk vinden, op het hele internet staan er echt duizenden, en dan overdrijf ik niet haha, kijk zelf anders even wat jij het beste bij jou vindt passen. Als je mee wilt doen kun je de challenge opslaan en uitprinten en eventueel aanpassen.

Hopelijk vinden jullie het een leuk idee en doen jullie mee 🙂

Liefs Anne-Lotte

7 thoughts on “April challenge”

Geef een reactie

